Influence marketing w muzyce - biznes, czy hobby?

REKLAMA
Influencer skupia się na storytellingu, czyli kreowaniu emocjonalnej opowieści o marce. Ta "wpływowa" osoba, często jest też blogerem lub vlogerem. Obecność w mediach społecznościowych (fb, ig, snap, itp.) przysparza sporej popularności. Z kolei autorytet, wiedza, umiejętności, bądź szczególny talent, dają podstawę i tworzą dużo bardziej autentyczną i podświadomą reklamę.
REKLAMA

Na przykład:
Flea z Red-Hotów, tak opowiada o swojej gitarze: „Najlepszy bass, na którym kiedykolwiek grałem, to Fender Jazz Bass 61'. […] Jestem w nim zakochany .”

REKLAMA
 

lub

Wirtuoz gitary elektrycznej - Joe Satriani, reklamujący instrumenty Ibaneza.

 

Jak działa influencer marketing?
Opinia, którą dzieli się influencer dotyczy produktów, trafiających najczęściej do konkretnych społeczności. Poruszając daną tematykę, rusza machina marketingu szeptanego. Więcej się mówi, więcej się pisze, a w tle pojawiają się marki i robi się reklama. Ze wzrostem popularności, producenci sami zgłaszają się by zaopiniować właśnie ich. Tym samym, hobby medialnej osoby staję się potężnym narzędziem promocji.

Zespoły promują się dzięki młodym talentom, które coverują ich twórczość, choć często jest tylko skutek uboczny. Początkowo influencerzy robią to dla własnej frajdy, a bez wątpienia jest to również świetny sposób na wybicie się i zyskanie popularności.

Poniżej basista, przedstawiający własne aranżacje znanych utworów. Także korzystający w swojej twórczości z rozmaitych instrumentów.

REKLAMA
 

Z drugiej strony, z tego zjawiska mocno korzystają wspomniani już, producenci sprzętów muzycznych. Fender, Gibson, Marshall i wiele innych renomowanych marek, jest już doskonale znanych na rynku. Jednak są też inne, które także zasługują na sporą uwagę. Zresztą nawet ci, rozpoznawalni producenci tworzą nowe modele, które trzeba wypromować!

Poza bardzo znanymi artystami, jak Flea, czy Satriani, ciekawym przykładem influencera może być nasza utalentowana gitarzystka. Katarzyna Stogowska, podobnie jak wielkie gwiazdy, korzysta z mnóstwa instrumentów. Najczęściej sprezentowanych lub wypożyczonych na testy, przez chcącego wypromować się producenta. Subtelna reklama, ale skuteczna! 

Do tego, dostrzegli ją wielcy artyści! James Hetfield z grupy Metallica oraz Marty Friedman z Megadeth.

 Waszym zdaniem to biznes czy hobby?  

REKLAMA

SŁUCHAJ ROCK RADIA

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
Copyright © Grupa Radiowa Agory