Dzień Polskiej Muzyki 2021 w Rock Radiu

W związku z wyjątkową okazją, jaką jest Dzień Polskiej Muzyki, 1 października 2021 roku w Rock Radiu od 10:00 do 11:00 usłyszycie wyłącznie polskie klasyki rocka!

1 października już po raz trzeci odbędzie się kampania społeczna Dzień Polskiej Muzyki. Dzień Polskiej Muzyki to ogólnopolskie święto polskiej muzyki, w którego celebrację zaangażowani są wszyscy, dla których polska muzyka jest nieodłącznym elementem życia, a więc polscy Artyści, fani polskiej muzyki, a także firmy i organizacje z każdego segmentu polskiego rynku muzycznego.

Przesłaniem tegorocznej edycji kampanii jest współpraca: „Muzyka łączy – WSZYSTKICH. Jest źródłem radości, siły, inspiracji oraz uniwersalnym językiem zjednoczenia i współpracy, a także kluczem do pokonywania wielu przeciwności" – podkreślają organizatorzy kampanii.

Słuchając polskiej muzyki w ulubionej stacji radiowej lub telewizji muzycznej, w serwisach streamingowych, na żywo podczas koncertów lub tradycyjnie słuchając płyt lub nawet kaset ulubionych Artystów, wspieramy ich i polski rynek muzyczny.

Tego dnia już po raz kolejny zabrzmi wspólne pasmo radiowo-telewizyjne z tylko polską muzyką na antenach ponad 50 stacji radiowych i telewizji muzycznych w Polsce. Największe sklepy muzyczne i bileterie ponownie przygotowują dla fanów specjalne promocje na zakup płyt, kaset i biletów na koncerty oraz wyjątkowe spotkania z Artystami na żywo. Serwisy streamingowe aktywnie promują playlisty z polską muzyką oraz udostępniają swoim odbiorcom wiadomości o Dniu Polskiej Muzyki. Podczas Dnia Polskiej Muzyki na antenach rozgłośni radiowych i stacji telewizyjnych będzie można usłyszeć znacznie więcej polskiej muzyki niż zwykle czy też posłuchać audycji z wyjątkowymi muzycznymi gośćmi.

Dzień Polskiej Muzyki w wymiarze medialnym to także okazja do ciekawych rozmów z Artystami, wzruszeń z polską muzyką w tle i dyskusji z ekspertami o polskim rynku muzycznym, o jego aktualnej kondycji, o tym jaka perspektywa czeka branżę muzyczną w obliczu zmieniających się warunków epidemiologicznych, zachodzących przemian technologicznych i innych wyzwań gospodarczo-społecznych.

Natomiast w wymiarze osobistym, przesłaniem tegorocznej edycji kampanii dla fanów i odbiorców muzyki jest współpraca. Muzyka łączy – WSZYSTKICH. Dzieląc się radością z obcowania z polską muzyką i muzykami, pragniemy przypomnieć, że muzyka jest źródłem radości, siły, inspiracji oraz uniwersalnym językiem zjednoczenia i współpracy, a także kluczem do pokonywania wielu przeciwności.

Dzień Polskiej MuzykiDzień Polskiej Muzyki Materiały prasowe

Idea kampanii

Pomysł na kampanię Dzień Polskiej Muzyki zrodził się w 2019 r. z inicjatywy agencji Artistars. Branża muzyczna w Polsce rozwijała się całkiem dobrze, w każdym segmencie rynku odnotowano wzrost, jednak był on dalece niewystarczający jak na potencjał polskiego rynku. Wydatki Polaków na muzykę kształtowały się średnio na poziomie 8,4 zł rocznie per capita, a cały polski rynek fonograficzny rósł ponad 3-krotnie wolniej niż średnia globalna i aż 4-krotnie wolniej niż w wielu krajach Europy Środkowo-Wschodniej.

Intencją twórców kampanii było stworzenie projektu, który zaangażuje i połączy wszystkich uczestników rynku muzycznego: artystów, rozgłośnie radiowe i telewizje muzyczne, firmy i organizacje branżowe oraz fanów – bez względu na wiek, preferencje muzyczne czy status ekonomiczny – by słuchając polskiej muzyki przyczynili się do wzmocnienia kondycji polskiego rynku muzycznego i jego pozycji na świecie.

Ubiegłoroczne zamrożenie części branży muzycznej, poważnie zachwiało sytuacją ekonomiczną rynku muzycznego, zwłaszcza sektora koncertowego, dla którego skutki kryzysu, mimo jego częściowego odmrożenia, będą odczuwalne jeszcze przez kilka najbliższych lat.

Ubiegłoroczne zamrożenie części branży muzycznej poważnie zachwiało sytuacją ekonomiczną rynku, zwłaszcza sektora koncertowego, dla którego skutki kryzysu, mimo poluzowania restrykcji antycovidowych, będą odczuwalne jeszcze przez kilka najbliższych lat. Niemniej jednak, dzięki zaangażowaniu fanów, którzy w znakomitej większości zachowali bilety na koncerty, lokalny rynek

Dlatego cieszymy się, że tak wielu artystów i fanów, a także wiele firm muzycznych jest zaangażowanych w świętowanie Dnia Polskiej Muzyki. W tym roku do grona partnerów kampanii, w roli współorganizatora, dołączyło Stowarzyszenie Autorów ZAiKS. Jest nam szczególnie miło, że największa organizacja zbiorowego zarządzania prawami autorskimi o ponad stuletniej tradycji, współtworzy z nami tegoroczną edycję Dnia Polskiej Muzyki, bowiem jest to przede wszystkim święto artystów oraz twórców, a prawa tych ostatnich ZAiKS chroni na co dzień.

– mówi Anna Ceynowa, Prezes Fundacji EMPOWER POLAND, organizatora kampanii.

Organizatorem Kampanii jest Fundacja EMPOWER POLAND. Współorganizatorem 3. edycji Kampanii jest Stowarzyszenie Autorów ZAIKS.

SŁUCHAJ ROCK RADIA