Trujillo nie wierzył, że muzyka może mienić smak whisky

REKLAMA
Metallica niedawno ogłosiła, że rozpoczyna produkcję własnego whisky Blackened. Okazało się również, że zespól muzyką chciał również zmieniać smak trunku. Basista grupy - Robert Trujillo wyznał, że nie wierzył, by było to możliwe.
REKLAMA

Największe światowe zespoły często nie ograniczają się jedynie do grania koncertów i tworzenia muzyki, ale budują swoja markę poprzez otwieranie własnych firm czy produkcję różnych, charakterystycznych tylko dla nich przedmiotów. Jeśli chodzi o branżę szeroko pojętego rocka, bardzo popularne są właśnie rozlewnie, trunki, piwa czy papierosy. Podobnym szlakiem podąża również Metallica, która zdecydowała się na stworzenie własnego whisky nazwanego Blackened.

REKLAMA

Jak się okazało, nie ma być two zwykły trunek. Whisky kosztujące 43 dolary powstawać ma z wykorzystaniem specjalnej techniki nazwanej „Black Noise”, dzięki której płyn przy pomocy muzyki wchodzi w interakcję z beczkami w których leżakuje, co daje mu niepowtarzalny smak oraz kolor.

 

W ostatnim wywiadzie basista zespołu, Robert Trujillo od początku nie do końca wierzył w to, by muzyka mogła mieć jakikolwiek wpływ na smak produkowanego przez nich napoju.

- "Zawsze jestem osobą, która początkowo podchodzi do sprawy sceptycznie" - powiedział Trujillo Rolling Stone w nowym wywiadzie - "Potem studiuję cokolwiek tylko znajdę i sprawdzam. Muszę przejść przez proces. Zostałem przez ten proces pokonany pięć albo nawet więcej miesięcy temu"

Metoda Black Noise opracowana została przez mistrza gorzelnictwa i profesora chemii Dave'a Pickerella, który wyjaśnił fenomen zabiegu:

REKLAMA

- „Jeśli potrafi się zwiększyć interakcję między whisky i drewnem poprzez wibracje dźwiękowe, można sprawić, że whisky wyciągnie dodatkowe elementy z drewna. Możemy pokazać za pomocą danych kolorymetrycznych, że wpływamy na kolor whisky. Gdy tylko patent zostanie już wyjaśniony, opublikujemy dane naukowe na ten temat”.

REKLAMA

SŁUCHAJ ROCK RADIA

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA